-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:2517 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

چگونه مي توان كسي را هيپنوتزم كرد؟ خواب هيپنوتزم چگونه است ؟

دانش مندان از قديم الأيام (بار اول در مشرق زمين توسط كلداني ها و مصري ها و هندي ها) دريافته بودند كه نيروي مرموزي در بدن انسان وجود دارد كه بدون توسل به وسايل عادي مي تواند در اجسام يا افراد ديگراثر بگذارد كه بعدها نامش را نيرو يا سياله مغناطيسي گذاشتند. اين قوه شايد در همه افراد وجود داشته باشد, منتهادر بعضي بسيار ضعيف و در بعضي ديگر قوي است . البته يا تمرين كردن ميتوان آن را پرورش بداد و نيرومند كرد.

در قرن هيجده ميلادي سال 775پزشك اطريشي به نام (مسمر) آن را به عنوان يك كشف علمي مطرح كرد وگفت : در وجود انسان نيروي سيال مخصوصي وجود دارد كه مي توان براي درمان بيماران از آن استفاده نمود.

پس از اظهار چنين مطلبي طوفاني از اعتراضات عليه او به راه افتاد تا جايي كه برخي او را ديوانه خواندند, به طوري كه مجبور شد به فرانسه برود و كارش را در آن جا دنبال كند. اما تا اين جا سخن از وجود نيروي مغناطيسي بود و از خواب مغناطيسي يا هيپنوتيزم حرفي نبود. وقتي كه شاگردش (پوسيگور) به روش استاد آشنا شد, براي درمان بيماران از اين نيروي مرموز استفاده مي كرد و به اصطلاح , آن امواج مغناطيسي مخصوصي را به بدن بيمارروانه مي ساخت . روزي هنگام درمان يك فرد روستايي بااين روش متوجه شد كه او خوابيده است , وحشت زده شد, براي بيدار كردنش او را صدا زد, اما با صحنه عجيب تري رو برو شد, ديد بيمار در حالي كه هنوز در خواب است از جا برخاسته و راه مي رود. او با وحشت گفت : بايست , ايستاد, از اين جا كشف كرد كه بيمار مثل يك فرد خوابيده در خواب است , اما خوابش با ديگران فرق دارد; يعني چنين شخصي صداي خواب كننده را مي شنود و تمام وجود,تسليم اراده او مي باشد سرانجام به گونه اي او را بيدار كرد و به اين ترتيب خواب مغناطيسي يا هيپنوتيزم در جامعه مطرح شد. پس از تحقيقات فراوان به اين جا رسيدند كه با چند عامل ميتوان كسي را خواباند:

1 نگاه طولاني خواب شونده به يك نقطه نيمه روشن (تمام توجه خود را به نقطه اي متمركز بسازد).

2 تلقين هاي پي در پي خواب كننده (الان نزديك است به خواب بروي , يا به زودي به خواب خواهي رفت ياامثال آنها);

3 استفاده از نيروي سياله مغناطيسي كه در درون خواب كننده وجود دارد.(1)

(پـاورقي 1ناصر مكارم شيرازي , معاد و جهان پس از مرگ , ص 275

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.